JAROSLAV JIRÁŇ - Výroba lodí a plavidel, zámečnictví, kovovýrobaVěry Junkové 503, 530 03 Pardubice, tel.: +420 466 937 009, fax: +420 466 937 008, mob: +420 603 211 814, mail: jaroslav.jiran@tiscali.cz, web: www.jiran.cz

Tlačný remorkér TRD 120+

Tlačný remorkér řady TRD 120+ slouží k tlačení čelně nebo bočně svázaných sestav při těžbě štěrkopísků na uzavřených vodních plochách. Max nosnost tlačného člunu je 200t. Při zpracování projektu firma vycházela z kratšího plavidla TRD 120, který se u provozovatelů těší velké oblibě. Těleso plavidla je katamaránového typu – 2 x boční plovák spojený středovým spojovacím dílem. Na středním díle je umístěna pohonná jednotka, propulze, strojovna s hydraulickými agregáty a řídící kabina. Konstrukce plavidla je ocelová celosvařovaná. Trup plováků je rozdělen na 3 vodotěsné prostory. Na přídi plavidla je spojovací spřáhlo pracující v podstatě jako otočná svorníková hlava tvaru T,  ovládáno hydraulickým systémem z kormidelny plavidla.

Přenos výkonu hnacího motoru je proveden pomocí hydrostatického přenosu umožňující plynulý rozjezd plavidla. Výkon motoru je realizován přes instalovaný Z pohon, otočný o 360°. Lodní šroub je uložen v kortově dýze. Dieselový motor Volvo Penta D7B TA pohání hydrogenerátor, který přes rotační hydromotor a mechanickou spojku roztáčí lodní šroub Z pohonu. Natáčení Z pohonu je rovněž hydraulické.

Hlavní technické parametry plavidla

Celková délka:  Lmax = 8,80m Celková šířka:  Bmax = 3,70 m
Boční výška:  H = 1,50 m Konstrukční ponor:  Tmax = 1,30 m
Nejvyšší pevný bod od dna:  Hmax= 4,70 m Konstrukční výtlak:  D = 13,5 t
Celkový výkon motoru:  Pmax= 153 Kw    

Kormidelna plavidla je opatřena obložením, vybavená ovládacími pulty, sedačkou pro obsluhu plavidla a klimatizační jednotkou napojenou na hlavní motor. K osvětlení plavební dráhy jsou použity tři reflektory na rohových sloupcích kormidelny a jeden otočný reflektor na střeše kormidelny. Na ochranu před ztržením pracovníchi lan pískových lomů je umístěn na střeše ochranný rám. Pro vyhřátí kormidelny a odmlžení skel v chladném období je v prostoru pod kormidelnou instalováno naftové teplovzdušné topení Ve středové části plavidla jsou umístěny palivové nádrže o obsahu cca 800 l a nádrž hydraulického oleje pro systém hydraulického pohonu a ovládání plavidla. Posádku tvoří 2 osoby.

 

   

Provozováno CMS / E-shop (c)2020 Czechproduct.cz s.r.o. | WebCare | Mapa webu | Cookies