Víceúčelový plovoucí motorový pracovní stroj je určen pro provádění udržovacích prací na vodním průplavu Otrokovice – Rohatec (Baťův kanál). Obslužné plavidlo je konstruováno jako nosič nářadí s možností měnit pracovní nástroj a odvážet vytěžený odpad, naplaveniny či usazeniny z postižených lokalit na místo uložení nebo likvidace. Obslužné plavidlo je navrženo tak, aby rozměry a manipulace s ním vyhovovaly parametrům a práci na vodním kanálu. Je postaven a konstrukčně řešen z lodní oceli z důvodu pevnosti, stability a možnosti pracovat v těžkých podmínkách. Konstrukce a provedení plavidla umožňuje i připojení tlačného člunu sloužícího k uložení a přepravě většího množství vytěženého materiálu.
Délka: | Lmax = 13,85 m | Boční výška: | H = 1,20 m |
Šířka: |
Bmax = 4,00 m | Výška pevného bodu: | Hmax = 3,04 m |
Ponor: |
Tmax = 0,75 m | Výkon motoru: | max. 84,6 kW |
Pohon plavidla zajišťuje hlavní hydraulický okruh přenášející tlakovou energii mezi diesel motorem a vrtulovým hřídelem. Výhoda použitého hydrostatického převodu proti dříve používanému mechanickému pohonu vrtule spočívá zejména v plynulém rozjezdu plně zatíženého soulodí, ve zkrácení doby reversu a tím i lepší manévrovatelnosti, dále nemůže dojít k poškození mechanických součástí pohonu zvláště ozubených převodů a vrtule, neboť přepouštěcí ventily jistí obvod a tím i celý pohon včetně hnacího motoru proti přetížení nad jmenovitý výkon.
Vedlejší hydraulický okruh potom zajišťuje pohon instalovaných pracovních nástrojů (hydraulické pracovní podkopové rameno, hydraulický lanový naviják, hydraulické sací kalové čerpadlo, hydraulické kotvící piloty, čerpadlo chlazení hydraulického oleje, hydraulické ovládání uzávěru výsypné jímky plavidla).